MENINGER:
 LESERBREV:
  Brynjulf Owren: Tidskrifter og papirforbruk
  Ivar A. Bjørgen: Retten til arbeid. Tanker omkring Brevik-saken
  Rigmor Austgulen: Morsmelk – over og ut?
  Soilikki Vettenranta: JULEGAVE MED BISMAK
  Odd W. Andersen: Smelting i Antarktis
  Berit Kjeldstad og Mads Nygård: ”Mens vi venter på NTNU”
  Allan Krill: For mappa mi
  Greta Aune Jotun: Jøder og arabere, hvem okkuperer hva?
  Bjørn K Alsberg: Å koke suppe på en spiker
  Bjørnar T Kvernevik: Svar: Læresteder i klemme
 

  NYHETSKLIPP
  Stempling: Tromsø innfører ikke
  Sett denne ørnen før?
  Fant jernalderens “missing link”
  130 universitetsansatte kan miste jobben
  Nytt forskningssenter for stamceller
  Skriver Svalbardbok
  Ny mastergrad i bærekraftig arkitektur
  To nye erstatningssaker
  Jerusalem Post: Boikottforslag vekker internasjonal fordømmelse
 

  BILDESERIER
  Immatrikuleringen 2009
  Festmøtet 2009
  Kreator 09
  Bildesymfoni
  Finanskrisen i pepperdeig
  Rocke-Pelle, Rocke-Olsen, swingskjørt og kvinnelige forelesere
  Badekarpadling 2008
  Karrieredagen 2008: Mett på twist
  Immatrikulering 2008
  Shell Eco-Marathon
  Se alle bildeseriene

 REDAKSJONEN:
Tips oss på:
tips@universitetsavisa.no

Ansvarlig redaktør:
Tore Oksholen

Kildehenvisning må benyttes ved kopiering av alt innhold fra dette nettstedet.
Avisas retningslinjer og redaksjon

 

UA17: SiTs gjester skal få god behandling (20.11.00)

Jeg ser av leserinnlegg i nummer 16 av Universitetsavisa, at to av våre kunder har hatt en negativ opplevelse i ett av våre serveringssteder. La meg aller først få beklage dette, og på vegne av alle oss i SiT Kafe AS ønsker jeg samtidig å bekrefte at det på ingen måte er slik vi ønsker å framstå for våre kunder.

Den konkrete episoden dere beskriver i deres leserinnlegg, er beklagelig. Når slike episoder inntreffer, er det naturlig å søke å finne ut hvorfor det skjedde. En av forklaringene, men på ingen måte noen unnskyldning, kan være at vi den senere tiden har opplevd at noen av våre serveringssteder i økende grad benyttes som lesesal. Dette opplever vi i utgangspunktet ikke som negativt, med mindre omfanget blir så stort at våre spisegjester ikke kan tilbys sitteplass.
Ved vår nye kantine i Realfagbygget har vi i høst periodevis opplevd slike tilstander. Brukerutvalgene ved ved våre kantiner, som har representanter fra studentene, ansatte ved NTNU og ansatte i SiT Kafe, vil være viktige bidragsytere i arbeidet med å finne gode løsninger i slike saker.
Kantine- og cateringvirksomheten i Studentsamskipnaden i Trondheim er nå skilt ut som eget selskap under navnet SiT Kafe AS. Selskapet eies i sin helhet av Studentsamskipnaden i Trondheim. Styret og de ansatte i SiT Kafe er nå inne i en spennende strategiprosess som så langt har gitt oss ny visjon og forretningsidé. Visjonen skal være vår ledestjerne, og den skal være noe å strekke seg etter for alle oss som arbeider i selskapet. Vår nye visjon er: "Smakfulle opplevelser", og vi kommer til å arbeide målbevisst i alle ledd i organisasjonen for å søke å oppfylle denne visjonen. Jeg erkjenner at opplevelsen dere hadde som gjester hos oss, ikke sto i forhold til denne nye visjonen. Fra vår side er det heller ikke hyggelig med slike tilbakemeldinger fra kunder, men samtidig gir det oss en flott mulighet for å forbedre oss. Jeg vil derfor takke dere for at dere gir oss tilbakemelding, og kan love at vi kommer til å benytte denne episoden internt i bedriften som et ledd i en prosess hvor vi skal høyne vår servicegrad og vår grad av kundeorientering.

Kjell Erik Ronæss
Adm.direktør SiT Kafe AS