MENINGER:
 LESERBREV:
  Brynjulf Owren: Tidskrifter og papirforbruk
  Ivar A. Bjørgen: Retten til arbeid. Tanker omkring Brevik-saken
  Rigmor Austgulen: Morsmelk – over og ut?
  Soilikki Vettenranta: JULEGAVE MED BISMAK
  Odd W. Andersen: Smelting i Antarktis
  Berit Kjeldstad og Mads Nygård: ”Mens vi venter på NTNU”
  Allan Krill: For mappa mi
  Greta Aune Jotun: Jøder og arabere, hvem okkuperer hva?
  Bjørn K Alsberg: Å koke suppe på en spiker
  Bjørnar T Kvernevik: Svar: Læresteder i klemme
 

  NYHETSKLIPP
  Stempling: Tromsø innfører ikke
  Sett denne ørnen før?
  Fant jernalderens “missing link”
  130 universitetsansatte kan miste jobben
  Nytt forskningssenter for stamceller
  Skriver Svalbardbok
  Ny mastergrad i bærekraftig arkitektur
  To nye erstatningssaker
  Jerusalem Post: Boikottforslag vekker internasjonal fordømmelse
 

  BILDESERIER
  Immatrikuleringen 2009
  Festmøtet 2009
  Kreator 09
  Bildesymfoni
  Finanskrisen i pepperdeig
  Rocke-Pelle, Rocke-Olsen, swingskjørt og kvinnelige forelesere
  Badekarpadling 2008
  Karrieredagen 2008: Mett på twist
  Immatrikulering 2008
  Shell Eco-Marathon
  Se alle bildeseriene

 REDAKSJONEN:
Tips oss på:
tips@universitetsavisa.no

Ansvarlig redaktør:
Tore Oksholen

Kildehenvisning må benyttes ved kopiering av alt innhold fra dette nettstedet.
Avisas retningslinjer og redaksjon

 

Renate skal rekruttere (30.11.00)

Målet med nett-stedet er at det skal fungere som en møteplass for alle som ønsker å bidra til å styrke realfagenes stilling.

Tidligere studiedirektør ved NTNU, Odd Lauritzen, har ansvaret for et nasjonalt senter for rekruttering til matematiske, naturvitenskapelige og teknologiske fag (Renate) som denne uka relanserers på internett (http://www.renate.ntnu.no/). Senteret skal "formidle og vinne aksept for realfagenes allmenndannende betydning". Målet med nett-stedet er at det skal fungere som en møteplass for alle som ønsker å bidra til å styrke realfagenes stilling. Nettstedet tar også sikte på å tilrettelegge aktuelt fagstoff som kvalitetsmessig kan heve undervisningen på ungdomstrinnet og i videregående skole, og motivere unge til å velge naturvitenskapelige fag. Samtidig håper Lauritzen at nett-stedet kan være med på å lette lærernes arbeid.