MENINGER:
 LESERBREV:
  Brynjulf Owren: Tidskrifter og papirforbruk
  Ivar A. Bjørgen: Retten til arbeid. Tanker omkring Brevik-saken
  Rigmor Austgulen: Morsmelk – over og ut?
  Soilikki Vettenranta: JULEGAVE MED BISMAK
  Odd W. Andersen: Smelting i Antarktis
  Berit Kjeldstad og Mads Nygård: ”Mens vi venter på NTNU”
  Allan Krill: For mappa mi
  Greta Aune Jotun: Jøder og arabere, hvem okkuperer hva?
  Bjørn K Alsberg: Å koke suppe på en spiker
  Bjørnar T Kvernevik: Svar: Læresteder i klemme
 

  NYHETSKLIPP
  Stempling: Tromsø innfører ikke
  Sett denne ørnen før?
  Fant jernalderens “missing link”
  130 universitetsansatte kan miste jobben
  Nytt forskningssenter for stamceller
  Skriver Svalbardbok
  Ny mastergrad i bærekraftig arkitektur
  To nye erstatningssaker
  Jerusalem Post: Boikottforslag vekker internasjonal fordømmelse
 

  BILDESERIER
  Immatrikuleringen 2009
  Festmøtet 2009
  Kreator 09
  Bildesymfoni
  Finanskrisen i pepperdeig
  Rocke-Pelle, Rocke-Olsen, swingskjørt og kvinnelige forelesere
  Badekarpadling 2008
  Karrieredagen 2008: Mett på twist
  Immatrikulering 2008
  Shell Eco-Marathon
  Se alle bildeseriene

 REDAKSJONEN:
Tips oss på:
tips@universitetsavisa.no

Ansvarlig redaktør:
Tore Oksholen

Kildehenvisning må benyttes ved kopiering av alt innhold fra dette nettstedet.
Avisas retningslinjer og redaksjon

 

Utsetter nedlegging av bankfilial (3.4.01)

Den betjente filialen til Sparebank 1 på Gløshaugen har fått forlenget levetid – til juni.

Etter planen skulle filialen legges ned 11. april, men fordi det tar lengre tid enn antatt å få etablert en automatbank som erstatning, så vil sparebanken opprettholde et betjent kontor til i sommer. Men det understrekes at filialen skal legges ned så fort automatbanken er på plass.

- Vi regner med at automatbanken vil være på plass i løpet av juni, sier markedssjef Bodil Andersen i Sparebanken Midt-Norge.

InnsidaUT meldte 2. mars at Sparebank 1 tilsammen skal legge ned åtte filialer i løpet av året og at kontoret på Gløshaugen er blant dem som forsvinner. Årsaken til omleggingen er, ifølge banken, en fallende etterspørsel etter tradisjonelle bankprodukter som kassetjenester og manuell betalingsformidling. 80 prosent av bankens kunder benytter seg i dag av automater og fjernbetjening via telefon og internett.