NTNU har inngått nye rammeavtaler om kjøp av møbler og annet inventar fra to leverandører. Avtalene er forpliktende for hele universitetet.
Det er MA-seksjonen (MateriellAdministrasjon) i Økonomiavdelingen som har ansvar for å forhandle fram felles innkjøpsavtaler, og de har nå inngått kontrakter med leverandørene Fagerhaug & Olstad AS og EFG Wingrei AS. Avtalene gjelder fram til 1. april 2003, med en opsjon på to års forlengelse. Dette betyr at alle enheter ved universitetet i denne perioden er forpliktet til å handle bestemte typer produkter hos disse to firmaene.
Avtalene omfatter blant annet kjøp av kontorstoler, konferansemøbler, hyller og skap. NTNU har i flere år hatt en møbelavtale med Fagerhaug&Olstad, men denne er nå fornyet. Den andre leverandøren - EFG/Wingerei – er ny ved NTNU. De to firmaene ble valgt ut etter en anbudsrunde.
Detaljene i inventaravtalene kan du lese her.
Her finner du en komplett oversikt over alle rammeavtaler for innkjøp ved NTNU.