I disse dager blir alle nye studenter bedt om å fylle ut et spørreskjema om hva som har påvirket deres valg av NTNU som studiested.
Det er første gang det foretas en slik undersøkelse av NTNUs markedsføringsstrategi. Hvilken markedsføringskanal fungerer best mot de unge? Er det skolebesøk, utdanningsmesser, annonsering eller brosjyrer? Resultatene fra undersøkelsen skal benyttes for å tilpasse rekrutteringsarbeidet mot studentene som skal lokkes til universitetet i årene som kommer. Førsteamanuensis Berit Skog ved Institutt for sosiologi og statsvitenskap er prosjektleder, og undersøkelsen gjennomføres av analyse- og rådgivningsfirmaet Sentio. Det er Studieavdelingen ved NTNU som står bak undersøkelsen.
Alle nye studenter ønskes velkommen til NTNU gjennom et brev fra Studiedirektøren, der de blir bedt om å delta i undersøkelsen. I brevet er det en link til en adresse på nettet, der de finner skjemaet som skal fylles ut.
Les mer om undersøkelsen på Studieavdelingens nettsider.