MENINGER:
 LESERBREV:
  Brynjulf Owren: Tidskrifter og papirforbruk
  Ivar A. Bjørgen: Retten til arbeid. Tanker omkring Brevik-saken
  Rigmor Austgulen: Morsmelk – over og ut?
  Soilikki Vettenranta: JULEGAVE MED BISMAK
  Odd W. Andersen: Smelting i Antarktis
  Berit Kjeldstad og Mads Nygård: ”Mens vi venter på NTNU”
  Allan Krill: For mappa mi
  Greta Aune Jotun: Jøder og arabere, hvem okkuperer hva?
  Bjørn K Alsberg: Å koke suppe på en spiker
  Bjørnar T Kvernevik: Svar: Læresteder i klemme
 

  NYHETSKLIPP
  Stempling: Tromsø innfører ikke
  Sett denne ørnen før?
  Fant jernalderens “missing link”
  130 universitetsansatte kan miste jobben
  Nytt forskningssenter for stamceller
  Skriver Svalbardbok
  Ny mastergrad i bærekraftig arkitektur
  To nye erstatningssaker
  Jerusalem Post: Boikottforslag vekker internasjonal fordømmelse
 

  BILDESERIER
  Immatrikuleringen 2009
  Festmøtet 2009
  Kreator 09
  Bildesymfoni
  Finanskrisen i pepperdeig
  Rocke-Pelle, Rocke-Olsen, swingskjørt og kvinnelige forelesere
  Badekarpadling 2008
  Karrieredagen 2008: Mett på twist
  Immatrikulering 2008
  Shell Eco-Marathon
  Se alle bildeseriene

 REDAKSJONEN:
Tips oss på:
tips@universitetsavisa.no

Ansvarlig redaktør:
Tore Oksholen

Kildehenvisning må benyttes ved kopiering av alt innhold fra dette nettstedet.
Avisas retningslinjer og redaksjon

 

Norsk kaldluft til Toyota (21.9.01)

Toyota-fabrikken skal ta i bruk ein ny type klimaanlegg for bil. Teknologien er utvikla i Trondheim.

Det er den såkalla Toyota FCEV-modellen som vil få det nye klimaanlegget installert.

Hybrid- og el-bilar
FCEV (fuel cell electric vehicle) er ein hybridbil. Det er hybridbilar og reine el-bilar som kjem til å ha mest nytte av det nye systemet for nedkjøling av lufta til kupeen. Tradisjonelle klimaanlegg tek energien frå forbrenningsmotoren. Men dersom ein skal gjere det i ein elektrisk bil, vil så mye energi bli fjerna frå batteria at køyrelengda blir redusert med 30-40 prosent. Derfor er det særs viktig å få utvikla effektive system for både nedkjøling og oppvarming av kupeen når hybrid- og el-bilar blir meir vanlege i bruk.

Meir miljøvenleg
Medan tradisjonelle klimaanlegg baserer seg på klimaskadelege, kunstig laga hydrofluorkarbonar, nyttar det nye systemet seg av karbondioksid (CO2), som er langt meir miljøvenleg, sidan det allereie fins i atmosfæren. Det særeigne med systemet er at det i ei handvending kan produsere enten kulde eller varme.

Stipendiat Armin Hafner arbeider med doktorgraden på emnet ved NTNU sitt institutt for klima- og kuldeteknikk. Førsteamanuensis Jostein Pettersen ved samme institutt har og arbeidd mykje med desse problemstillingane. Det er mellom anna desse to som har utarbeidd grunnprinsippa for det CO2-baserte klima-/varmepumpeanlegget.

Arbeidet med å sikre patentrettane skjer gjennom Sintef.

Dyrt
Den nye bilen er ikkje tilpassa ei standard norsk lommebok – nesten 700.000 kroner (USD 80.000) kjem Toyota FCEV til å koste i bilbutikken. Men det er slik ein introduserer ny bilteknologi, forklarar Hafner; Den kjem først i dyre kjøretøy som blir produsert i få eksemplar. I neste fase puttar ein så den nye teknologien i bilar for oss vanlege folk.

Av Tore Oksholen