Fish Face Industries vant studentenes egen konkurranse om å utarbeide den beste forretningsplan for en ny bedrift.
En gang i måneden arrangeres Mixer av Start NTNU, studentenes egen gründerorganisasjon. Stedet er News i Nordre gate, og Mixer tar mål av seg til å være den fremste møteplassen for folk med interesse for innovasjon og nyskaping.
Premieutdeling
På Mixer torsdag kveld var stemningen ekstra høy, fordi det var premieutdeling i høstens [Idé/Start] konkurranse. 23 studentlag med fem deltagere på hvert lag har konkurrert om å skrive den beste forretningsplanen. Underveis har de hatt inspirerende foredrag fra profesjonister innen bedriftsetablering, og de har gjennomført en serie gruppearbeid.
Flere cases
Deltagerne kunne bruke en egen forretningside, eller velge mellom tre ferdigpreparerte "cases":
Etablering av ny bedrift i Verdal, basert på lokalt ressusrgrunnlag.
Utvikling av mobiltjenester for det kinesiske markedet.
Oppdrett av tropefisken Tilapia basert på varmt vann fra varmekraftverk i Skogn.
Imponert juryformann
- Kvaliteten på bidragene i denne konkurransen øker for hvert år, sa juryformann Willy Eidissen fra Andersen Business Consulting.
- Juryen er imponert over hva dere har fått til, fortsatte han, og karakteriserte vinnerbidraget som å være på høyde med det beste i utlandet.
Høstens vinner er forretningsplanen til det fiktive oppdrettsselskapet Fish Face Industries, som er utarbeidet av studentene Steinar Årdal, Ove Stapnes, Amy Phong Lamnoc og Mads Hoffmann.
Du finner mer informasjon om Start NTNU og Mixer på nettet. På Start NTNUs sider finner du også hele forretningsplanen til Lobster Farm Systems, fjorårets vinner av konkurransen.
Av Arne Asphjell