MENINGER:
 LESERBREV:
  Brynjulf Owren: Tidskrifter og papirforbruk
  Ivar A. Bjørgen: Retten til arbeid. Tanker omkring Brevik-saken
  Rigmor Austgulen: Morsmelk – over og ut?
  Soilikki Vettenranta: JULEGAVE MED BISMAK
  Odd W. Andersen: Smelting i Antarktis
  Berit Kjeldstad og Mads Nygård: ”Mens vi venter på NTNU”
  Allan Krill: For mappa mi
  Greta Aune Jotun: Jøder og arabere, hvem okkuperer hva?
  Bjørn K Alsberg: Å koke suppe på en spiker
  Bjørnar T Kvernevik: Svar: Læresteder i klemme
 

  NYHETSKLIPP
  Stempling: Tromsø innfører ikke
  Sett denne ørnen før?
  Fant jernalderens “missing link”
  130 universitetsansatte kan miste jobben
  Nytt forskningssenter for stamceller
  Skriver Svalbardbok
  Ny mastergrad i bærekraftig arkitektur
  To nye erstatningssaker
  Jerusalem Post: Boikottforslag vekker internasjonal fordømmelse
 

  BILDESERIER
  Immatrikuleringen 2009
  Festmøtet 2009
  Kreator 09
  Bildesymfoni
  Finanskrisen i pepperdeig
  Rocke-Pelle, Rocke-Olsen, swingskjørt og kvinnelige forelesere
  Badekarpadling 2008
  Karrieredagen 2008: Mett på twist
  Immatrikulering 2008
  Shell Eco-Marathon
  Se alle bildeseriene

 REDAKSJONEN:
Tips oss på:
tips@universitetsavisa.no

Ansvarlig redaktør:
Tore Oksholen

Kildehenvisning må benyttes ved kopiering av alt innhold fra dette nettstedet.
Avisas retningslinjer og redaksjon

 

(1.1.70, 01:00)

Betaler for at filmen faktisk skal bli sett:

  • Filmen har en klart definert målgruppe, nemlig de som er ferdig med videregående, og skal over i høyere studier. Derfor vil NTNU-reklamen bli sendt i tilknytning til programmer som denne målgruppa ser på.

  • Avtalen er utformet slik at alle norske ungdommer i målgruppa skal ha sett reklamen ca. fire til fem ganger. Så går reklamen så lenge det er nødvendig for å nå dette målet. Man betaler altså ikke for et spesifisert antall visninger på TV, men for at et visst antall mennesker faktisk skal ha sett filmen et visst antall ganger.

  • TV-stasjonene har nøye uttenkte metoder for å måle hvor mange som ser på TV til hvilke tider, slik at de vet hvor lenge en reklame må repeteres for å nå det målet som kunden har betalt for.

  •