LESERBREV Hanna Mellemsether: Keiserens nye nettsider
(16.4.07, 10:38)
De eksisterte ikke, keiserens nye klær. Det samme kan sies om NTNUs nettsider, i alle fall de som skulle presentere Institutt for historie og klassiske fag.
Er det slik NTNU ønsker å rekruttere studenter? Hvilke opplysninger finner en student på jakt etter spennende studietilbud på disse sidene: http://www.ntnu.no/historie?
Den ansvarlige for dette mislykte prosjektet burde få sparken. I en annen type bedrift ville en slik behandling av et helt arbeidsmiljø bli tolket som at man ønsket å bli kvitt hele miljøet. Dersom man ikke reklamerer for et produkt får man heller ikke etterspørsel og da er det vel like godt å kvitte seg med den delen av tilbudet.
Som ekstern foreleser ved NTNU kan jeg ikke lenger henvise studentene til NTNUs nettsider for informasjon, jeg finner selv ikke noen opplysninger og må istedet ringe (hvis jeg er så heldig å kjenne telefonnummer, for det er jo ikke tilgjengelig på nettsidene) for å få enkel informasjon.
Samtidig får NTNU store oppslag i media: NTNU skal forbedre internettet. Så da kan vi vel forvente at hele internett går i stå, at ingen informasjon lenger er å oppdrive og at man i stedet må ringe.
Hanna Mellemsether,
ekstern foreleser KULMI |