MENINGER:
 LESERBREV:
  Brynjulf Owren: Tidskrifter og papirforbruk
  Ivar A. Bjørgen: Retten til arbeid. Tanker omkring Brevik-saken
  Rigmor Austgulen: Morsmelk – over og ut?
  Soilikki Vettenranta: JULEGAVE MED BISMAK
  Odd W. Andersen: Smelting i Antarktis
  Berit Kjeldstad og Mads Nygård: ”Mens vi venter på NTNU”
  Allan Krill: For mappa mi
  Greta Aune Jotun: Jøder og arabere, hvem okkuperer hva?
  Bjørn K Alsberg: Å koke suppe på en spiker
  Bjørnar T Kvernevik: Svar: Læresteder i klemme
 

  NYHETSKLIPP
  Stempling: Tromsø innfører ikke
  Sett denne ørnen før?
  Fant jernalderens “missing link”
  130 universitetsansatte kan miste jobben
  Nytt forskningssenter for stamceller
  Skriver Svalbardbok
  Ny mastergrad i bærekraftig arkitektur
  To nye erstatningssaker
  Jerusalem Post: Boikottforslag vekker internasjonal fordømmelse
 

  BILDESERIER
  Immatrikuleringen 2009
  Festmøtet 2009
  Kreator 09
  Bildesymfoni
  Finanskrisen i pepperdeig
  Rocke-Pelle, Rocke-Olsen, swingskjørt og kvinnelige forelesere
  Badekarpadling 2008
  Karrieredagen 2008: Mett på twist
  Immatrikulering 2008
  Shell Eco-Marathon
  Se alle bildeseriene

 REDAKSJONEN:
Tips oss på:
tips@universitetsavisa.no

Ansvarlig redaktør:
Tore Oksholen

Kildehenvisning må benyttes ved kopiering av alt innhold fra dette nettstedet.
Avisas retningslinjer og redaksjon

 

LESERBREV

Jeremy Hawthorn: Same procedure as last semester? (22.8.07, 14:58)

Tidlig i vårsemesteret var det mange protester fordi It's Learning ble satt ut av drift for oppgradering akkurat da programmet var mest uunnværlig. Utrolig nok har akkurat det samme skjedd igjen ved begynnelsen av dette semesteret for mange emner og mange studenter.

For få dager siden hadde mitt eget fag "Engelsk" et orienteringsmøte med over 200 basisdelstudenter. Men i It's Learning er det bare 30 registrerte studenter. Dette er fordi Engelsk på bachelor-nivå har blitt til et lukket fag, og en student kan bare registreres etter (i) å ha blitt tilbudt en plass og (ii) ha møtt opp enten til orienteringsmøtet eller en forelesning i uke 35.

Som resultat kan ikke faglærere bruke It's Learning for å kommunisere med studenter, eller de med oss, før i uke 35 eller senere. Gruppene kan ikke organiseres, informasjon om forelesninger kan ikke publiseres, osv osv.

Det vi opplever er en situasjon som selv Franz Kafka ville har tenkt var litt underlig.

Offisielt begynner undervisning i høstsemesteret tidligere og tidligere. Det er annonsert at undervisning begynner mandag den 20. august, i uke 34. Samtidig må antall undervisningsuker begrenses til 12 uker, for å spare penger.

Men akkurat når vi blir pålagt å begynne undervisningen, kan verken vi kommunisere med våre studenter eller de kommunisere med oss - bortsett fra ved å sende e-post, å ringe oss, eller å banke på dora. Å svare på slike spørsmål tar selvfølgelig tid - dødtid som verken kan brukes til forskning eller undervisning.

Man må jo lure på om dette blir "same procedure for every semester"?

Jeremy Hawthorn, Institutt for moderne fremmedspråk

 
 
    
 SEND INN LESERBREV TIL
 REDAKSJONEN >>>
 
 FLERE LESERBREV:
Brynjulf Owren: Tidskrifter og papirforbruk (19.1 2010)
 
Ivar A. Bjørgen: Retten til arbeid. Tanker omkring Brevik-saken (15.1 2010)
 
Rigmor Austgulen: Morsmelk – over og ut? (13.1 2010)
 
Soilikki Vettenranta: JULEGAVE MED BISMAK (30.12 2009)
 
Odd W. Andersen: Smelting i Antarktis (21.12 2009)
 
Berit Kjeldstad og Mads Nygård: ”Mens vi venter på NTNU” (15.12 2009)
 
Greta Aune Jotun: Jøder og arabere, hvem okkuperer hva? (10.12 2009)
 
Bjørn K Alsberg: Å koke suppe på en spiker (10.12 2009)
  Allan Krill: For mappa mi (14.12 2009)
 
Per Carlsen: Læresteder i klemme (7.12 2009)
  Bjørnar T Kvernevik: Svar: Læresteder i klemme (9.12 2009)
 
Odd W. Andersen: Saltkraftverk (30.11 2009)
 
Arkiv