MENINGER:
 LESERBREV:
  Brynjulf Owren: Tidskrifter og papirforbruk
  Ivar A. Bjørgen: Retten til arbeid. Tanker omkring Brevik-saken
  Rigmor Austgulen: Morsmelk – over og ut?
  Soilikki Vettenranta: JULEGAVE MED BISMAK
  Odd W. Andersen: Smelting i Antarktis
  Berit Kjeldstad og Mads Nygård: ”Mens vi venter på NTNU”
  Allan Krill: For mappa mi
  Greta Aune Jotun: Jøder og arabere, hvem okkuperer hva?
  Bjørn K Alsberg: Å koke suppe på en spiker
  Bjørnar T Kvernevik: Svar: Læresteder i klemme
 

  NYHETSKLIPP
  Stempling: Tromsø innfører ikke
  Sett denne ørnen før?
  Fant jernalderens “missing link”
  130 universitetsansatte kan miste jobben
  Nytt forskningssenter for stamceller
  Skriver Svalbardbok
  Ny mastergrad i bærekraftig arkitektur
  To nye erstatningssaker
  Jerusalem Post: Boikottforslag vekker internasjonal fordømmelse
 

  BILDESERIER
  Immatrikuleringen 2009
  Festmøtet 2009
  Kreator 09
  Bildesymfoni
  Finanskrisen i pepperdeig
  Rocke-Pelle, Rocke-Olsen, swingskjørt og kvinnelige forelesere
  Badekarpadling 2008
  Karrieredagen 2008: Mett på twist
  Immatrikulering 2008
  Shell Eco-Marathon
  Se alle bildeseriene

 REDAKSJONEN:
Tips oss på:
tips@universitetsavisa.no

Ansvarlig redaktør:
Tore Oksholen

Kildehenvisning må benyttes ved kopiering av alt innhold fra dette nettstedet.
Avisas retningslinjer og redaksjon

 

EKSPERTER I TEAM:
Den store presentasjonsdagen (30.4.08, 15:12)

De har jobbet intenst hele våren, tverrfaglig sammensatte grupper av studenter. I dag onsdag presenterte de resultatene av sine arbeider.

EIT-GENERAL Bjørn Sortland får en innføring i solcellebilens teknologi av Caroline Skårer og Ingvild Ekroll. Sammen med sin gruppe har de utviklet et øvingsopplegg for videregående skole.
Faget "Eksperter i Team ble startet opp i 2001", og har vært gjennomført med stadig større kull. Verdien av opplegget har vært omdiskutert, men skal vi dømme etter årets presentasjoner er dette en avveksling fra vanlige fag som studenter setter pris på.

Utvikler opplegg for skolen
Og det drypper også på elever i lavere skoleslag. Flere grupper har for eksempel utviklet undervisningsopplegg for videregående skoler og laget installasjoner for Vitensenteret.

Prosjekter er organisert som ”landsbyer” under felles tema, for eksempel ”Waterworld” som tar for seg problemer knyttet til vannressurser, ”Alltid på nett” som omhandler anvendelser av Internett, og det selvforklarende Elle, melle, solcelle.

Vi viser glimt fra presentasjonene av studentenes arbeider i en egen bildeserie.

Tekst og foto Arne Asphjell

Eksperter i Team sine nettsider
 Se bildeserie