LESERBREV Lars Johan Materstvedt: NTNU og egenreklame
(9.5.08, 14:39)
Som NTNU-ansatt har jeg tidvis undret meg over en del merkelig egenreklame som vårt universitet har prestert, ikke minst "kule" filmsnutter på kino. Og så har vi alle brosjyrene o.l. som friskt forkynner at vi er DET "skapende universitet".
Stakkars alle de andre universitetene...
Men det er klart: Reklamebransjen har gode dager, og klarer endatil å innbille informasjonsavdelingen at det som skal til for å trekke horder av nye (og helst smarte) studenter til NTNU er rådyr reklame, som også "snakker ungdommens eget språk".
Nå kan ting tyde på at denne antakelsen kanskje ikke er helt i overensstemmelse med virkeligheten. Morgenbladet melder i dag at "Høgskolen i Lillehammer kutta reklamen, og fekk fleire søkjarar."
Her kan det altså være betydelige beløp å spare. Muligens noe for NTNU? Jeg er jo ikke "reklameekspert", men tenkte bare jeg ville nevne det...
Lars Johan Materstvedt
Filosofisk institutt |