(1.1.70, 01:00) Frustrerte leserbrev:
Frustrasjonen over Escenic har vært massiv, systemet har fungert tregt, funksjoner har manglet eller ikke virket, det bidrar ikke etter hensikten, nemlig å effektivisere kontakten mellom organisasjonen og brukerne.
Her er noen utdrag fra leserbrev Universitetsavisa har mottatt:
” Jeg har opplevd å bruke en hel uke for å få lagd en engelsk meny, rett og slett fordi programmet nektet å registrere hver eneste endring jeg forsøkte meg på.”
Øyvind Jakobsen, Avdelingsingeniør
”Det er trist å sitte her og konstatere at NTNU nå befinner seg langt nede på skalaen når det gjelder funksjonelle og brukervennlige nettsider.”
Bjørn Sørenssen, professor
”Mange av de som har tidligere erfaring med webarbeid og verktøy av samme type som Escenic kan ikke, selv ikke i sine mest euforiske øyeblikk, si at Escenics grensesnitt fordrer en god arbeidsflyt, eller at applikasjonen på noe vis tåler sammenligning med lignende verktøy på brukervennlighet.
Dette betyr at de 200 som daglig går i nærkamp med Escenic og NTNUs andre verktøy for eksternweb bruker flere arbeidstimer på å produsere hver side enn de ville ha brukt med et mer moderne og funksjonelt system. Denne arbeidstiden kunne sikkert enhetene deres fint anvendt til noe som er mer i tråd med universitetets hovedoppgaver.”
Merete Karlsen, student
"Fra ledelsen får vi høre at vi skal være kreative og innovative. Er dette bare tomme ord når innovasjon forstås som gjør som du får beskjed om og kreativitet forstås som bruk rett blåfarge?"
Kai T. Dragland, Avdelingsingeniør |