LESERBREV Einar J Aas: Vis det, ikke skriv det!
(12.11.08, 09:53)
Ingressen til ovenstående innlegg i Universitetsavisa sier:
"Biologistudentene har ikke bare skriftlig og muntlig eksamen, men også visuell eksamen – i form av en vitenskapelig plakat. Dette har vist seg å være et godt pedagogisk grep. Likevel har ikke tiltaket spredt seg."
-Likevel har ikke tiltaket spredt seg, står det. Dette er ikke utdypet i teksten. Utsagnet er neppe undersøkt.
Det er heldigvis flere på Gløshaugen som benytter postere som en del av læringen. I fordypningsprosjektene DESIGN AV DIGITALE SYSTEMER og ANALOG OG BLANDET DESIGN ved studieprogram for elektronikk, er vi inne i det 6. året med poster-presentasjoner. 10% av karakteren i emnet kommer fra posterens kvalitet. Det benyttes ekstern sensor.
I tillegg har vi en uhøytidelig konkurranse om beste poster, der hver student skal vurdere de andre posterne. Vinneren får et gavekort til Tapir.
Posterne settes opp i desember i 1. etasje i B-blokka i Elektrobyggene, og blir stående ett år. Derved kan studenter i lavere årskurs studere hva det jobbes med i 5. årskurs.
Einar Johan Aas |