LESERBREV Tore R. Jørgensen: Fortsatt nære ting
(20.1.09, 12:39)
Etter innlegget mitt ble jeg informert om at selv ikke instituttet til en av prisvinnerne var informert om tildelingen av pris for godt pedagogisk arbeid.
Hvordan skal vi forstå situasjonen? "Alle" vil ha bedre undervisningskvalitet: Studenter, Statsråder og andre politikere, Rektor, Styret, industrien, diverse utvalg, osv. Det skives og klages. Tekna etablerte en pris for å markere at godt arbeid blir verdsatt og kanskje kan være til inspirasjon for andre. Hvorfor synes ikke NTNUs sentrale organer at en slik pris er viktig for å fremme god undervisningskvalitet? Kanskje til og med noen i NTNUs ledelse burde kontaktet de angjeldende instituttlederne og gratulert med prisen?
Kanskje det også er en sammenheng mellom NTNUs institusjonelle verdsetting av doktorgradsstudenter og rekruttering, jfr Oksholens artikkel i Universitetsavisa om at få norske begynner på ph.d. studier. Tekna delte også ut 2 priser til fremragende doktorgradsarbeider under Kursdagene. Kanskje noen burde informert både studenter og ansatte om hvem som fikk prisene og hva de har utrettet?
Tore R. Jørgensen |