MENINGER:
 LESERBREV:
  Brynjulf Owren: Tidskrifter og papirforbruk
  Ivar A. Bjørgen: Retten til arbeid. Tanker omkring Brevik-saken
  Rigmor Austgulen: Morsmelk – over og ut?
  Soilikki Vettenranta: JULEGAVE MED BISMAK
  Odd W. Andersen: Smelting i Antarktis
  Berit Kjeldstad og Mads Nygård: ”Mens vi venter på NTNU”
  Allan Krill: For mappa mi
  Greta Aune Jotun: Jøder og arabere, hvem okkuperer hva?
  Bjørn K Alsberg: Å koke suppe på en spiker
  Bjørnar T Kvernevik: Svar: Læresteder i klemme
 

  NYHETSKLIPP
  Stempling: Tromsø innfører ikke
  Sett denne ørnen før?
  Fant jernalderens “missing link”
  130 universitetsansatte kan miste jobben
  Nytt forskningssenter for stamceller
  Skriver Svalbardbok
  Ny mastergrad i bærekraftig arkitektur
  To nye erstatningssaker
  Jerusalem Post: Boikottforslag vekker internasjonal fordømmelse
 

  BILDESERIER
  Immatrikuleringen 2009
  Festmøtet 2009
  Kreator 09
  Bildesymfoni
  Finanskrisen i pepperdeig
  Rocke-Pelle, Rocke-Olsen, swingskjørt og kvinnelige forelesere
  Badekarpadling 2008
  Karrieredagen 2008: Mett på twist
  Immatrikulering 2008
  Shell Eco-Marathon
  Se alle bildeseriene

 REDAKSJONEN:
Tips oss på:
tips@universitetsavisa.no

Ansvarlig redaktør:
Tore Oksholen

Kildehenvisning må benyttes ved kopiering av alt innhold fra dette nettstedet.
Avisas retningslinjer og redaksjon

 

LESERBREV

Svar til Tore Undeland: kvalitet i undervisning (25.9.09, 11:57)

Vi vil gi deg kreditt for at du etterspør tiltak for å gi forelesere ved NTNU pedagogisk påfyll.

En av de viktigste lederoppgavene er å ta ansvar for at de ansatte har relevant og oppdatert kompetanse. Du stiller et høyst relevant spørsmål til utdanningsledelsen. Det er en viktig diskusjon hvem som tar ansvar for dette.

Vi er opptatt av at god undervisning blir synliggjort og honorert der hvor den utføres, på instituttene. Der vet man hvor skoen trykker og kan definere de ulike pedagogiske påfyll fagets egenart krever. Medarbeidersamtalene som gjennomføres på instituttene er en viktig arena for å diskutere med hver enkelt faglærer hva de ønsker. Vår oppfordring har gått til instituttlederne om å ta opp dette med sine medarbeidere, peke på behov, sette undervisning på agendaen på instituttet og la det bli et diskusjonstema. Gjennom den årlige kvalitetsmeldingen kan institutt og fakultet tydeliggjøre behov.

Prorektor og studiedirektør har ansvar for å følge dette opp slik at relevante tilbudet for pedagogisk påfyll finnes eller utvikles. Allerede eksisterer det flere tilbud på NTNU hos Uniped som kurs, workshops, seminarer og veiledning. Uniped bidrar også med å skreddersy opplegg til enkeltinstitutter eller fagmiljø.

Vi er helt enig i at jevnlig påfyll av pedagogiske tips og metoder vil gi faglærerne ved NTNU økt glede og motivasjon til å utvikle sin undervisning. Dette bidrar til bedre utdanningskvalitet, styrker NTNUs omdømme og gjør oss til et ettertraktet utdanningssted for norske og internasjonale studenter.

Berit Kjeldstad
Prorektor utdanning og læringskvalitet

Anne Rossvoll
Studiedirektør

 
 
    
 SEND INN LESERBREV TIL
 REDAKSJONEN >>>
 
 FLERE LESERBREV:
Brynjulf Owren: Tidskrifter og papirforbruk (19.1 2010)
 
Ivar A. Bjørgen: Retten til arbeid. Tanker omkring Brevik-saken (15.1 2010)
 
Rigmor Austgulen: Morsmelk – over og ut? (13.1 2010)
 
Soilikki Vettenranta: JULEGAVE MED BISMAK (30.12 2009)
 
Odd W. Andersen: Smelting i Antarktis (21.12 2009)
 
Berit Kjeldstad og Mads Nygård: ”Mens vi venter på NTNU” (15.12 2009)
 
Greta Aune Jotun: Jøder og arabere, hvem okkuperer hva? (10.12 2009)
 
Bjørn K Alsberg: Å koke suppe på en spiker (10.12 2009)
  Allan Krill: For mappa mi (14.12 2009)
 
Per Carlsen: Læresteder i klemme (7.12 2009)
  Bjørnar T Kvernevik: Svar: Læresteder i klemme (9.12 2009)
 
Odd W. Andersen: Saltkraftverk (30.11 2009)
 
Arkiv